• Door Lisanne
  • 24 februari 2014

Gouden Jazzy 2014

Honden zijn geweldig. Ik begrijp dan ook heel goed waarom Pavlov er zo druk mee in de weer was. Ze zijn te conditioneren op allerlei kleinigheden in beeld en geluid. Zo houdt Jazz ongelooflijk veel van televisiekijken of van gamen. Ja, je leest het goed. Het is een echte couch potato.

 

De moderne televisies maken het mogelijk dat honden nóg beter het beeld kunnen zien. Oude televisies met een te laag aantal frames pers seconde zorgt voor een irritant geflikker (voor hondenogen dan hè..), maar de nieuwe televisies hebben een veel groter aantal frames per seconde, waardoor onze trouwe viervoeters het beeld nu ook scherp kunnen volgen. Op de site van Quest, waar ik het stukje over het aantal frames controleerde, kun je een artikeltje lezen over televisiekijkende honden.

 

Enfin, omdat Jazz een echte fan is heb ik bijgehouden op welke commercials hij het heftigst reageert. Over programma’s en tv-persoonlijkheden kan ik aparte stukken maken, want het is bijna te lachwekkend voor woorden (tijdens de Olympische Spelen moesten een paar ijshockeyers het toch echt ontgelden...). Met “heftig reageren” bedoel ik de momenten dat ik bang ben dat hij door de tv heen wil. J

 

Daar komt ‘ie...

 

5. Wereld Natuurfonds

 

Deze reclame bevat heel veel soorten dieren en er is ook een variant waar de laatste beelden van een kindje zijn. Wanneer het kindje in beeld is is het helemaal feest. Daar snapt meneer echt helemaal niets van J

 

4. Inshared (Deurbel)

 

Als je goed luistert hoor je al in de eerste seconde een hond blaffen. Als er dan ook nog de combinatie met al die deurbellen volgt, dan heb je voor een hond toch wel een behoorlijk irritante reclame gemaakt.

 

3. Ohra (app)

 

Terwijl ik op Youtube de links van deze commercial zocht (op mijn pc) en het stukje “Kijk, hartslag app” wordt gezegd, begint Jazz al te blaffen. Hij is direct alert en volgens mij weet hij ook dat er een stukje volgt met een hondje (wanneer de meneer in zijn kruis wordt gebeten).. Jazz staat als het ware al klaar voor het vervolg.

 

2. Volkswagen (hond)

http://www.youtube.com/watch?v=EI7ViJK4m5U

 

Tja, dat deze reclame ertussen staat is volgens mij geen verrassing en uitleg is wat overbodig. Zelf vind ik het een geweldige reclame, maar ik kan heel goed begrijpen waarom deze zowel voor de Gouden Loekie als voor de Loden Leeuw was genomineerd.

 

Maar dan... op nummer 1. En met stip ook!

Snelle Jelle (Schaatser)


Ook hier is na een seconde of drie al een hond te horen. Erg vervelend, want door het voorgrondgeluid hoor je dat bijna niet en zou je eigenlijk vooraf niet weten waarom Jazz zo alert reageert op een schaatser... Maar goed, er staan blaffende husky’s in beeld en eskimo’s met bontcapuchons. Gekker kan het bijna niet voor een hond die nog blaft naar alles wat hij niet snapt. Deze staat wat mij betreft op één, omdat hij zo ontzettend vaak langskomt, dat het zowel voor mens als hond irritant is geworden. Nu de Olympische Spelen voorbij zijn hoop ik dan ook van harte dat de frequentie iets wordt teruggeschroefd...

 

Is jouw hond ook zo’n televisiefan? En reageert hij/zij ook op bepaalde reclames? Laat dan weten op welke! Ik ben ontzettend benieuwd...

Contact

Email: info@djuzz.nl
Close